Rána sú rôzne. Najviac ich určuje to, akú sme mali noc. Dobre vieme, že z hľadiska kvality nášho zdravia a bdenia je dôležitý pokojný a dostatočný spánok.

Ak nám naša životospráva dovoľuje len málo spánku, náš naplánovaný deň sa môže rozpadnúť a unavený, s nedostatočným množstvom energie, ťažko dodržiavame  vopred nastavené tempo.

EFEKTIVITA, SÚSTREDENOSŤ, HOSPODÁRENIE S ČASOM

1. Dostatok spánku!

Vašou prvou úlohou je, aby ste si vytvorili podmienky pre dostatočný spánok. Ak sa to nedá dosiahnuť počas noci, nájdite si pár hodín cez deň, kedy si môžete odpočinúť.

2. Plánujte podľa ranného zvyku!

Prihliadajte na svoju osobnosť, keď rozhodujete o začiatkoch rána. Máte radi rýchle vstávanie a tempo?  Nabudí vás, ak  deň začínate dynamicky?  Alebo práve naopak, máte radi pomalé vstávanie, prečítanie si správ a vychutnávanie si kávy?

3. Buďte obozretný a myslite aj na ostatných!

Myslite na tých, ktorí bývajú s vami, keď si ráno chcete vytvoriť nové zvyky. Bude fungovať ranné cvičenie, kým ostatní spia? Bude voľná kúpeľňa? Nebude  príprava ranného smoothie príliš hlučná?  Ocenia ostatní, ak pri nich otvoríte okno? Ak nechcete, aby čerstvosť a efektivita vyústila do rannej hádky, dohodnite si spoločne zmeny v rannej rutine.

4. Buďte trpezlivý!

Pri rodinách s malými deťmi sa odporúča zvoliť postupnosť a zaviesť iba jeden nový zvyk a efektívnu metódu. Nenúťte seba a ostatných, aby skôr vstávali, ak neviete ísť skôr spať. Váš plán môže byť akokoľvek dobre myslený a vedecky podložený, produktivita vás obíde, ak vaše telo nebude pripravené.

5. Myslite vopred!

Tí, ktorí sú v noci aktívni, dobre spravia, ak sa už pred spaním pripravia na ráno. Aby sa vyhli chaosu, pripravia si oblečenie a inú výbavu na druhý deň a odchádzajú z uprataného bytu. Sú aj takí, ktorí sa rozhodujú radšej tesne pred odchodom, a preto sa im oplatí spraviť si poznámky, ktoré na druhý deň stačí prečítať a skontrolovať.

6. Naplánujte si úlohy!

Aby ste sa ráno vedeli sústrediť na konkrétnu úlohu alebo pozitívne začali deň, potrebujete samotu. Našťastie, tichá meditácia a plánovanie neruší ostatných, takže je jedine na vás, či viete začať s potrebnými 15 minútami. Môžete to spojiť so sprchovaním, venčením psa, kávičkovaním alebo inou príjemnou činnosťou.

7. Vstaňte o trochu skôr!

15 minút stačí! Počas 15 minút dokážete určiť denné priority, vyčiarknuť nepotrebné veci a naplánovať úlohy a zoskupiť myšlienky, ktoré budú nápomocné. Sústredenie pomáha riešiť stres. Na prvý pohľad sa neriešiteľné veci stávajú prehľadnejšími, keď sa rozdelia do niekoľkých hodín.

8. Ponaučte sa z vlastných chýb!

Ak pravidelne meškáte alebo zabúdate niečo doma, prípadne je vám zle od hladu, mala by to byť prvá vec, ktorú budete vedome riešiť. Ponaučte sa z minulosti a pripravte sa svojim chybám vyhnúť. Môžete počítať s  viacerými úspešnými dňami a ostane vám aj viac energie, ak vás menšie nepríjemnosti nevytočia.

9. Nalaďte sa na deň!

Ostaňte dôsledný a vytrvalý! Vytvorenie nového zvyku vyžaduje čas. Možno sa budete počas temného rána na začiatku cítiť stratený, keď sa ťažko nalaďujeme na samotné bytie nieto úspech.  V takýchto prípadoch sa obklopte vecami, ktoré vás inšpirujú alebo vám zabezpečia dobrú náladu: počúvajte obľúbenú hudbu, pozrite si motivačné videá alebo si prečítajte kapitolu z rozčítanej knižky.

10. Hýbte sa!

Nielen duševne, ale aj fyzicky sa treba zobudiť! Občerstvite sa citrónovou vodou, čím skôr vystúpte z autobusu a do práce choďte pešo, na bicykli a rozhýbte svoje telo. Buďte vďačný, ak sa počas týchto aktivít objaví slniečko!

Autor

Redakčná rada OTTO Blogu

Redakčná rada OTTO Blogu

Na OTTO Blogu každý deň nájdete inšpirácie o móde, domácnosti a životospráve. Vyhľadáme pre vás tie najnovšie trendy z oblasti módy alebo bytového dizajnu. Ponúkneme vám správy a novinky, užitočné tipy a rady ohľadom životosprávy, a zároveň predstavíme aj must -have kúsky danej sezóny.